.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
از گوشه و کنار سیاست چه خبر؟

*تصاویر دیدار آصف علی زرداری، رئیس جمهور پاکستان و فرزندش با مقام معظم رهبری نشان می دهد آنها با لباس عبادت و زیارت پاکستانی ها در این دیدار حاضر شده اند. مردم پاکستان به ویژه شیعیان آن کشور در اماکن مقدس با پای برهنه و لباس زیارت حاضر می شوند.زرداری در این دیدار از رهبر انقلاب خواست تا برای کشورشان دعا کنند. آصف زرداری و فرزندش با پای برهنه در این دیدار دیده می شوند.





*مهمانان اجلاس غیر متعهدها به بیش از 30 شهر ایران سفر کردند تا پس از مشاهده طبیعت زیبا و اماکن تاریخی کشورمان از ایران به عنوان بهشت روی زمین و قاره ای بزرگ نام ببرند. بیشترین خرید مهمانان شامل فرش ابریشم ، طلا و جواهرات، صنایع دستی،زعفران و خاویار و شیرینی های سنتی ایران بوده است. مشهد، اصفهان، شیراز، رامسر و نمک آبرود از جمله مکان های تفریحی مورد استقبال ویژه مهمانان بوده است.

* سخنان رئیس جمهور در مصاحبه تلویزیونی این روزها با انتقادات جدی مردم و کارشناسان از طیف های مختلف مواجه شده است. منتقدان معتقدند پس از پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران در برگزاری اجلاس غیرمتعهدها و نمایش کارآمدی،امنیت ، انسجام و تاثیر گذاری در منطقه و فضای بین الملل، سخنان کنایه آمیز احمدی نژاد کام های شیرین مردم را تلخ و دستاوردهای اجلاس را ناخواسته به حاشیه برده است.

*به تازگی یکی از کاندیداهای پیشگام ریاست جمهوری اقدام به فراخوان مسوولان ستاد انتخاباتی خود از سراسر کشور نموده تا درباره برنامه ها و سفرهای استانی خود که از نیمه دوم سال آغاز می شود توضیحاتی را ارائه نماید. وی در این جلسه تاکید کرده که به هیچ وجه انصراف نخواهد داد و تا آخر انتخابات حضور خواهد داشت. وی به مسئولان ستادهای استانی خود گفته فعلا بودجه ای 20 میلیاردی برای انتخابات کنار گذاشته است.

* جلسات انتخاباتی اصلاح طلبان در روزهای اخیربه اوج خود رسیده به گونه ای که از زمان فتنه 88 تاکنون بی سابقه بوده است. (خ-ت) یکی از همکاران امنیتی حجاریان در این جلسات می گوید:" به نظر من نفس حضور اصلاح طلبان در انتخابات که منجر به وحدت و انسجام گروه های اصلاح طلب و شبکه سازی اجتماعی می شود مهمترین دستاورد خواهد بود."

*یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری یازدهم چندی قبل با سفر به قم و استقرار دو روزه در این شهر موفق شد با تعدادی از علما دیدار و برنامه های آینده خود را تشریح نماید.

*پس از پیشنهاد روزنامه دولت اخیرا نیز برخی مدیران دولتی پیشنهاد داده اند به خاطر برگزاری خوب اجلاس غیرمتعهد ها در تهران از سوی رئیس جمهور مدال لیاقت به علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه اهدا شود.

*یکی از فعالان فتنه 88 پیش از سفر بان کی مون به تهران در نامه ای از دبیر کل سازمان ملل خواسته بود دیداری با وی در  تهران داشته باشد. این در حالی است هنگام سخنرانی بان کی مون در اجلاس، فرد یاد شده در استخر و سونا به سر می برد.

*اقدام قاطع دولت در برخورد با سه کارخانه بزرگ تولید لبنیات که در ایام برگزاری اجلاس سران غیر متعهد ها اقدام به افزایش غیرقانونی محصولات خود کردند ستودنی است. این کارخانجات بلافاصله پلمپ و 10 میلیارد تومان جریمه شدند.صاحبان کارخانه ها به اقدام اشتباه خود اعتراف کرده و خواستار مماشات دولت با خود شده اند.

*تلاوت دختران و زنان قاری در برنامه های قرآنی صدا و سیما به ویژه در برنامه هایی که که داوران و مجریان آن مرد می باشند با انتقادات جدی مخاطبان مواجه شده و ترویج این فرهنگ را مخالف آموزه های قرآنی می دانند.

*عبدالله نوری در جلسه ای با انتقاد از سر درگمی و تعلل بیش از حد اصلاح طلبان در معرفی کاندیدای ریاست جمهوری گفته است:" من تا آبان صبر می کنم اگر اصلاح طلبان به وحدت و اجماع تا آن موقع نرسند به شخصه کاندیدای مطلوب خود را معرفی خواهم کرد". وی تاکید کرده کاندیدایی که معرفی می شود قطعا تایید صلاحیت خواهد شد.

*شنیده ایم مصاحبه یک عضو نهاد ریاست جمهوری درباره اجاره خودروهای تشریفاتی مربوط به بخش محدودی از خودروها بوده است. برای این اجلاس تعداد قابل ملاحظه ای خودرو خریداری شد که پس از پایان اجلاس این خودروها به برخی وزارتخانه ها و نهادها همچون وزارت خارجه و نیروی انتظامی واگذار می شود.

*مسوولان برخی نهادهای فرهنگی نسبت به کاهش شدید بودجه های فرهنگی خود در سال 91 ابراز نگرانی کرده و معتقدند ادامه روند کنونی به تعطیلی برنامه های آنان به ویژه در دانشگاه ها و حوزه های علمیه و مراکز پژوهشی منجر خواهد شد.

*علیرغم تاکید مدیریت صداوسیما بر لزوم اجرای الگوی عفاف و حجاب در برنامه ها واستفاده از مجریان مرد برای مهمانان مرد و مجریان زن برای مهمانان زن، این دستورالعمل در بسیاری از برنامه ها به ویژه برنامه های سیاسی اجرا نمی شود.

*در جلسه اخیر یکی از گروه های اصلاح طلب به نقل از خاتمی گفته شده :" اگر به اجماع روی یک کاندیدای واحد هم برسیم باز هم شکست خواهیم خورد". در این جلسه مباحثی درباره چگونگی حضور در انتخابات به صورت گزینه حداقلی و یا صرفا دعوت مردم به مشارکت مباحثی مطرح شده و حاضران معتقد بودند باید تمام توان خود را مصروف شوراها نماییم.

*در حالی که در سال 73 تنها سه شبکه تلویزیونی فارسی زبان شامل شبکه تلویزیونی گروهک نفاق و دو شبکه لس آنجلسی مشغول فعالیت علیه امنیت و فرهنگ مردم کشورمان بودند، در سال 91 این تعداد به 125 شبکه فارسی زبان رسیده که از این تعداد 13 شبکه فقط مخصوص پخش سریال و فیلم های سینمایی هستند.

*افراد ساکن در شهرها و شهرک های صهیونیستی از دریافت گسترده پیامک ها و ایمیل هایی به زبان عبری خبر می دهند که در آنها تاکید شده در صورت هرگونه اقدامی علیه جمهوری اسلامی ایران،خاک رژیم صهیونیستی تبدیل به جهنم و گورستان اسرائیلی ها خواهد شد./مشرق


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
برچسب ها : گوشه و کنار , سیاست , خبر

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.039 seconds.